U17


Sportsligt fokus:

På OIK’s U17 hold vil der være stigende krav til spillerne mht. træning på og udenfor isen. Der vil stadig være lagt teknisk træning ind i løbet af træningsugen, men hovedvægten vil være på spilsituationer fra 1 mod 1, 2 mod 1, 2 mod 2 osv så videre op til en kædes ageren på isen. 4 grundlæggende faktorer som underbygger træningsplanlægningen: TEKNIK, TAKTIK, FYSIK, SOCIALT/MENTALT. I perioder vil visse dele fylde mere end andet, men det er fortsat det hele menneske vi arbejder ud fra. Vi vil gerne klargøre spillerne til seniortiden, og flere i gruppen vil få mulighed for at prøve seniorishockey i sæson 2012/2013.


Kampe:

På U17 deltager vi i både U17 I, hvor der spilles grundspil, mellemspil samt evt. DM. Deltagende hold: FIK, AAB, HERN, EIK, VIK. Holdet kører selv til udekampe i Vojens.

På U17 II håber på fin tilslutning fra de andre klubber, således vi kan spille uden de fem låste spillere og med enkelte U15-spillere i holdopstillingen. Her stiller SSF og forhåbentlig ÅRH op sammen med flere af de andre klubber. Ligeledes her kører holdet selv til Vojenskampe.

Der vil være 2 puljestævner inden jul.


Holdånd:

Forskellen mellem middelmådighed og storhed er den følelse spillerne har for hinanden. Mange kalder det holdånd. Denne gruppe spillere har det godt sammen. OIK’s U17 har fin disciplin omkring fremmøde til træning og er efterhånden også begyndt at opbygge en fælles forståelse af, at der skal arbejdes hårdt og koncentreret på træningerne. Vi vil gerne bygge gruppen op omkring de gode eksempler, men også omkring at spillere (og ledere) kan stille krav til hinanden.

Vi snyder ikke! Og gør ikke altid det der er lettest! Vi træner godt uden at der er voksen øje rettet mod os!


Nye spiller:

På OIK’s U17 er der ikke plads til nye spillere, som ønsker at begynde som 15- eller 16-årige. Spillerne på de ældste årgange har så meget ishockey med sig, at det ikke lader gøre at begynde som ny spiller på U17. Derfor henviser vi til klubbens motionshold eller eventuelt klubbens U15 II hold, hvis der er tale om fysisk mindre spillere.


Praktik i forbindelse med træninger:

Før hver træning skal spillere varme op med løb, sving, styrke og stræk.

Efter hver træning skal spillere 15 min efter træning jogge af samt strække ud. Dette skal ske uden påtale fra ledere. Sørg for at der er plads til det i dit dagsprogram.

Spillerne forventes at arbejde med fysisk træning ud over det der laves fælles som hold.

Al brug af styrkelokale sker sammen med en træningsmakker.

Medbring ALTID efter-trænings-måltid til lige efter du er gået af is eller efter fysisk træning

Og husk at vi spiller ishockey fordi vi synes det er sjovt!


U17 månedsplan juni 2013

U17 René Matzen Træner
U17 Daniel Brix Træner
U17 Thomas Andersen Holdleder 40295210 catastini@catastini.dk
U17 Niels Østbjerg 40630201 webberen2502@gmail.com
U17 Henrik Jensen Holdleder
U17 Stine Pilely Holdleder 23613726 stinepilely@mail.dk
U17 Nikolaj Holdleder